2018 m. vasario 19–21 d. Ugdymo plėtotės centre rinkosi dešimties projekte „Informatika pradiniame ugdyme“ dalyvaujančių mokyklų pradinių klasių mokytojai. Tris dienas vykusios kūrybinės dirbtuvės „Informatikos mokymas pradinėse klasėse“ buvo skirtos mokytojų programavimo, skaitmeninio turinio kūrimo ir darbo su informacija ir duomenimis kompetencijoms pastiprinti.
Rinkdamiesi į kūrybines dirbtuves projekto dalyviai buvo nusiteikę su kolegomis pasidalyti gerąja patirtimi, o bene dažniausiai minimas lūkestis – pasisemti idėjų ir žinių, kaip naudoti mobiliuosius įrenginius klasėje ir kurti skaitmeninį turinį. Kūrybinių dirbtuvių dalyviams ne mažiau svarbu buvo ir susikurti veiklų, užduočių mokiniams.
Pirmoji dirbtuvių diena prasidėjo gerosios patirties pasidalijimu – 2017 m. gruodžio mėnesį vaizdo klipų konkurso nugalėtojams buvo įteikti „LEGO StoryStarter“ rinkiniai, tad 3 mokyklos jau galėjo pristatyti rinkinių panaudojimo ugdymo procese patirtį.
Vasario 19 d. ir 20 d. buvo skirtos mobilių jų įrenginių panaudojimo klasėje ir skaitmeninio turinio kūrimo įgūdžiams įtvirtinti ir pagilinti. Pradinių klasių mokytojai dirbo grupėse su „iOS“ ir „Android“ informacinių sistemų planšetiniais kompiuteriais.
Pirmojoje grupėje kartu su projekto mokytojais savo patirtimi dalijosi „Apple“ profesinio tobulinimo konsultantė, Kuršėnų Pavenčių mokyklos-daugiafunkcio centro mokytoja ekspertė Staselė Riškienė. Konsultantė išskyrė kelias skaitmeninio turinio kūrimo procesui tinkamas programėles, kurios palengvina bet kurio mokytojo gyvenimą: „Keynote“, „Quizlet“, „Padlet“ ir „iBooks“.
Antrojoje grupėje dirbo mokytojų duetas – Kauno Kazio Griniaus progimnazijos mokytoja metodininkė Sonata Bružienė ir Kauno Panemunės pradinės mokyklos mokytoja Natalija Bankauskaitė. Pedagogės taip pat atskleidė, kokias programėles pačios naudoja ir rekomenduoja išbandyti pradinių klasių mokytojams: „Mindly“ (minčių žemėlapiui kurti), „Stop Motion Video“ (filmukams kurti) ir „ScratchJr“ (programuoti).
Mobiliųjų įrenginių panaudojimo klasėje ir skaitmeninio turinio kūrimo įgūdžių įtvirtinimas neatsiejamas nuo praktikos – pradinių klasių mokytojai, dirbdami poromis, rengė po 3 mokymo veiklų pavyzdžius, kuriuos netrukus pristatė ir kartu su kolegomis aptarė. Šiuos kūrybinėse dirbtuvėse sukurtus veiklų pavyzdžius mokytojai išbandys savo mokyklose, tuomet koreguos ir siųs projekto komandai. Su daugybe surinktų veiklų pavyzdžių toliau darbuosis mokslininkų komanda.
Paskutinę kūrybinių dirbtuvių dieną pradinių klasių mokytojai gilino savo algoritmų kūrimo ir programavimo gebėjimus kartu su Vilniaus jėzuitų gimnazijos mokytoja Jūrate Valatkevičiene. „Blue-Bot“ robotų ir „DB Primary“ naudojimo ugdymo procese ypatumus ir naudą aptarė su UAB „Biznio mašinų kompanija“ atstovu Andriumi Manzurovu.
Prieš išvykdamos namo pradinių klasių mokytojos pasidžiaugė, kad susipažino su daug naujų programėlių, jas išbandė, o taip pat ir sukūrė naujas veiklas darbui klasėje. Labiausiai patiko mokomosios programėlės, kurias nekantrauja išbandyti su mokiniais ir pasidalinti su kolegomis.