Nušurmuliavo pirmieji susitikimai su 100 mokyklų komandų atstovais, pasiryžusiais jau nuo šio rudens pradėti mokyti informatikos – skaitmeninio raštingumo ir informatinio mąstymo – savo mokyklų pradinukus. Į keturias dienas, rugpjūčio 21 d. ir 27–29 d., Ugdymo plėtotės centre vykusius susitikimus atvyko daugiau kaip 200 pradinių klasių mokytojų iš visos Lietuvos.
Nuo ko prasidės pradinio ugdymo informatikos turinio kūrimas ir išbandymas? Ko ir kaip mokyti pradinukus? Kokias priemones naudoti? Kokios pagalbos galima tikėtis? Ar planuojami mokymai mokytojams? Kaip bendrausime vieni su kitais? Ar bus virtuali bendradarbiavimo platforma? Kokia medžiaga mokytojams parengta vykdant projektą „Informatika pradiniame ugdyme“ ir kur ją rasti?
Atsakyti į šiuos klausimus, pristatyti projektą „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“ (jame bus tęsiamos projekto „Informatika pradiniame ugdyme“ vykdytos veiklos), susipažinti su naujai atrinktų 90 mokyklų mokytojais, išgirsti apie jų pasirengimą mokyti informatikos, padrąsinti ir patarti susirinko jau metus kartu dirbančių Ugdymo plėtotės centro, mokslininkų, dešimties mokyklų komandų atstovai. Plačiau apie pirmojo susitikimo turinį galite paskaityti čia.
„Sveikinu! Jūs esate lyderiai ir ugdymo turinio bendraturčiai.“ (Liucija Jasiukevičienė, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vyriausioji specialistė)
„Tikiu, kad šis projektas bus prasmingas ir Jums, ir vaikams. Švietime konkurencija nieko neduoda – burkimės, susitelkime, kurkime ugdymo turinį ir visi kartu pasieksime daugiau!“ (Giedrius Vaidelis, Ugdymo plėtotės centro direktorius)
Projekto „Informatika pradiniame ugdyme“ metu parengtą medžiagą galima rasti projekto svetainės skiltyje „Biblioteka“. Čia jau dabar paskelbta Priešmokyklinio ir pradinio ugdymo informatikos bendrosios programos metmenys ir metodinė medžiaga pradinių klasių mokytojams Informatika pradinukams. Vienerių metų patirtis.
Artimiausiu metu bus paskelbta Priešmokyklinio ir pradinio ugdymo informatikos bendrosios programos turinio apimtys bei informatikos sąvokų žodynas pradinių klasių mokytojams. Sekite naujienas svetainėje https://informatika.ugdome.lt.
Antrus metus projekte dalyvaujančių mokyklų atstovų palinkėjimai prisijungusiems naujokams:
„Nebijokite, viskas bus gerai. Jums pavyks. Reikia tiesiog pradėti.“
„Pradėjęs mokyti informatikos, supranti, kad kitaip dirbti nebegali. Žibančios mokinių akys ir nuolatiniai klausimai – „kada vėl?“, „ką dar darysime?“ – verčia domėtis naujovėmis, ieškoti įvairių skaitmeninių (ir ne tik) priemonių, padedančių ugdyti mokinių informatikos gebėjimus. Ir tai galima daryti per bet kurio dalyko pamokas.“
„Taip, padirbėti tikrai reikės, ypač pradžioje. Bet paskui viskas pasikeis.“
„Informatikos mokymas subūrė ir mokinius, ir mokytojus. Mokiniai mielai padeda vieni kitiems, vyresnieji pamoko jaunesniuosius (pvz., ketvirtokai – antrokus) arba atvirkščiai. Jie nekonkuruoja vieni su kitais, bet jaučiasi svarbūs. Leiskite mokiniams padėti ir Jums – kartais kai kuriuos dalykus jie gali išmanyti geriau.
Pasikeitė ir mokytojų bendravimas ir bendradarbiavimas: tapome daug atviresni, mielai padedame vienas kitam, dalijamės savo sėkmėmis ir nesėkmėmis. Atsirado naujų temų per pertraukas ar po pamokų – kokias programas naudojo, ką gali patarti kolegoms ir pan.“