Kaip mokyti informatikos pradinėse klasėse – mokytojas mokytojui

Nuo 2018 m. pradinio ugdymo informatikos turinio kūrimo ir išbandymo veiklose (projektas „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“ (Nr. 09.2.1-ESFA-V-726-04-0001) dalyvauja 100 Lietuvos mokyklų iš 51 savivaldybės.

Siekdami padėti visų Lietuvos savivaldybių mokykloms pasirengti informatikos mokymui pradinėse klasėse, LR švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Ugdymo plėtotės centras nedalyvaujančių projekte savivaldybių (Alytaus r. sav., Joniškio r. sav., Kazlų Rūdos sav., Kupiškio r. sav., Neringos sav., Pagėgių sav., Šakių r. sav., Širvintų r. sav., Zarasų r. sav.) pradinių klasių mokytojams birželio 17–20 dienomis organizavo 16 akad. val. trukmės 5 praktinius mokymus „Informatikos turinio įgyvendinimas pradinėse klasėse“.

Mokymai organizuoti nuo pat pradžių informatikos turinio kūrime ir išbandyme dalyvaujančiose mokyklose: Alytaus Dzūkijos pagrindinėje mokykloje, Klaipėdos Gedminų progimnazijoje, Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijoje, Šiaulių r. Aukštelkės ir Kurtuvėnų mokyklose-daugiafunkciuose centruose, Vilkaviškio r. Pilviškių „Santakos“ gimnazijoje. Savo žiniomis ir patirtimi mokymuose dalijosi šių mokyklų pradinių klasių mokytojos.

Dalyviai mokymų metu susipažino su Priešmokyklinio ir pradinio ugdymo informatikos bendrosios programos metmenimis, turinio apimtimi 1–2, 3–4 klasėse, parengta metodine medžiaga, skirta įgyvendinti informatikos turinį pradinėse klasėse. Mokymuose dalyvaujantys pedagogai praktiškai išbandė informatinio mąstymo ir skaitmeninio raštingumo ugdymui skirtas veiklas, kuriose naudojamos Bebro kortelės, Logic Cards, „Informatika be kompiuterio“, Blu-Bot, Ozobot, Scottie Go!, CodeMonkey, Code.org, ScratchJr, Mindmaps, Storyjumper, Pic Collage, Wordart, Quiver, Biteable, ABCya, Padlet ir kitos priemonės.

Taip pat mokymų dalyviai turėjo galimybę susipažinti su mokyklų erdvėmis ir turimomis priemonėmis, naudojamomis pradinių klasių mokinių informatikos gebėjimų ugdymui, išgirsti mokyklų priemonių įsigijimo, naudojimo ir dalijimosi, mokytojų bendradarbiavimo ir kvalifikacijos tobulinimo patirtį.

Mokymus vedusios lektorės džiaugėsi dalyvių  motyvacija ir gera nuotaika, aktyvumu mokymų metu, noru tobulinti skaitmeninę kompetenciją ir daugiau sužinoti apie integruoto informatikos gebėjimų ugdymo galimybes.

Mokymų dalyvių refleksija:

Įdomu, naudinga, reikalinga. Puiki nuotaika, darbingas ir labai naudingas seminaras. Labai konkrečiai, aiškiai ir suprantamai pateikta seminaro medžiaga, praktinės užduotys. Tikrai „užnorinot“ taikyti informatikos programos metmenis:) Patiko Scratch JR, Scottie Go! ir Blue-Bot ir, žinoma, linksmosios beždžionėlės 🙂 Ačiū 🙂 Jeigu kada bus galimybė, norėčiau vėl pabūti jūsų mokine 🙂

„Užvedantys“ mokymai skleisti savo gerąją patirtį. Turėsim ką veikti vasarą – MOKYTIS!

Patiko be išimties viskas, dėkojame už naują patirtį, didžiulį žinių bagažą. Apsitarsim grįžę ir bandysim taikyti 🙂

Nebuvau niekad susimąsčius apie tai, kad matematikos pratybų sąsiuvinyje užduotys su rodyklėmis – algoritmai.

Labai daug gavau praktinių žinių, kaip mokyti informatikos pradinėse klasėse. Daug idėjų kitiems mokslo metams.