Mokyklų komandos plėtoja informatikos gebėjimų ugdymo pradinėse klasėse kompetencijas

Projekte „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“ įgyvendinama 2.2 veikla „Pradinio ugdymo informatikos programos rengimas, išbandymas ir diegimas“. Įgyvendinant šią veiklą vykdomi mokymai ir konsultacijos.

Nuo 2022 metų spalio mėnesio, siekiant padėti pradinių klasių mokytojams pasirengti dirbti su Pradinio ugdymo informatikos bendrąja programa, 100-to mokyklų komandų mokytojams vykdomi „Informatikos gebėjimų ugdymo pradinėse klasėse“ mokymai, kurie pradėti įvadiniais mokymais. Baigę įvadinius mokymus dalyviai tęs mokymus Moodle mokymosi aplinkoje.

40 akademinių valandų kvalifikacijos tobulinimo programą sudaro 4 moduliai:

  • Informatikos turinio įgyvendinimas (skirtas informatikos turinio įgyvendinimui pradiniame ugdyme – apžvelgiama pradinio ugdymo informatikos bendroji programa, atkreipiamas dėmesys į svarbiausius dalykus mokant informatikos pradinėse klasėse, aptariamas informatikos mokymo(si) turinio pradiniame ugdyme įgyvendinimas: veiklų planavimas, organizavimas);
  • Skaitmeninis turinys (skirtas plėtoti mokytojų kompetenciją ugdyti mokinių skaitmeninio turinio kūrimo gebėjimus);
  • Algoritmai ir programavimas (skirtas padėti mokytojams pasirengti mokinių algoritmų sudarymo ir programavimo gebėjimų ugdymui);
  • Problemų sprendimas, duomenys ir informacija (skirtas supažindinti mokytojus su mokinių technologinių ir techninių gebėjimų ugdymu, dirbant skaitmeniniais įrenginiais ir darbo su duomenimis bei informacija gebėjimų formavimu);
  • Virtualus komunikavimas, saugumas ir teisė (skirtas aptarti mokinių gebėjimų saugiai ir etiškai komunikuoti elektroninėje erdvėje ugdymo galimybes ir būdus).

Kiekvieno modulio turinys pradedamas nuo modulio apžvalgos, toliau keliami tikslas ir uždaviniai, aprašoma struktūra ir pateikiami reikšminiai modulio žodžiai su trumpais paaiškinimais. Tada pateikiama teorinė medžiaga, klausimai apmąstymui, savarankiško darbo užduotys, praktikos darbai ir savikontrolės testai.

Kiekvienas besimokantysis, surinkęs mokymuose 80 ir daugiau procentų taškų, laikomas sėkmingai baigusiu mokymus ir gauna kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimus.

Planuojama, kad mokymuose dalyvaus apie 400 mokytojų, o 2022 metų gruodžio mėnesį prasidės projekte nedalyvaujančių Lietuvos mokyklų pradinių klasių mokytojų konsultavimas, rengiantis visuotiniam pradinio ugdymo informatikos bendrosios programos įgyvendinimui. Po konsultacijų mokytojai galės savarankiškai mokytis Moodle mokymosi aplinkoje pagal kvalifikacijos tobulinimo programas „Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų skaitmeninio raštingumo kompetencijos tobulinimas“ ir (arba) „Informatikos gebėjimų ugdymas pradinėse klasėse“.

Parengė:

Povilas Leonavičius, projekto 2.2. veiklos metodininkas,

Giedrė Čiapienė, projekto 2.2. veiklos metodininkė,

Kristina Rozenbergaitė, kalbos redaktorė