Kūrybinėms dirbtuvėms pasibaigus

2017 m. birželio 5–9 d. vyko projekto „Informatika pradiniame ugdyme“ kūrybinės dirbtuvės. Jose dalyvavo 10-ies į projektą atrinktų mokyklų komandos. Dirbtuvių organizatorių suplanuotos intensyvios programos metu su dalyviais dirbo beveik 20 lektorių.

Ugdymo plėtotės centro projekto vadovė Albina Zdanevičienė džiaugiasi, kad po savaitę trukusio įtempto darbo mokytojai namo išvyko pagilinę savo supratimą apie informatikos mokymo galimybes pradinėse klasėse ir kupini entuziazmo.

Pirmąją dieną Albina Zdanevičienė ir Povilas Leonavičius aptarė pradinio ugdymo informatikos bendrosios programos metmenis ir galimybes integruoti informatikos mokymą kitų dalykų pamokose. Dr. Jūratė Skūpienė pristatė programą „CodeMonkey“, skirtą ugdyti informatinį mąstymą.

Antrąją dieną dalyviai dirbo su „Blue Bot“, „LEGO Education WeDo2.0“, jiems talkino Leonas Kleniauskas ir Povilas Leonavičius. Prof. Valentina Dagienė ir Lina Vinikienė padėjo gilintis į pradinio ugdymo informatikos uždavinių sprendimo specifiką, pasitelkiant „Bebro“ korteles. Kartu su Jūrate Valatkevičiene ir Albina Zdanevičiene buvo aptarti mokytojų parengti IKT taikymo pamokose gerosios patirties pavyzdžiai, dirbant grupėmis buvo pateikta siūlymų, kaip juos tobulinti.

Trečiąją dieną prof. Mikko-Jussi Laakso iš Suomijos pristatė virtualią aplinką ViLLE, mokytojai nagrinėjo matematikos ir informatikos užduotis pradinių klasių mokiniams. Lina Vinikienė pristatė knygą „Informatika be kompiuterio“ ir kartu su mokytojais išbandė knygoje aprašytą veiklą „Lobio ieškojimas. Baigtiniai automatai“. Kartu su Jūrate Valatkevičiene dalyviai tyrinėjo Vėžliuko grafiką, aptarė kitų šalių gerąją patirtį naudojant programą „Scratch“.

Ketvirtąją dieną prof. Valentina Dagienė skaitė pranešimą „Skatinkime vaikus mokytis mąstyti: S. Paperto įžvalgos“. Programavimo su „Scratch Junior“ mokė ir kartu su dalyviais pamokų scenarijus kūrė Gediminas Jonauskas ir Giedrė Čiapienė. Planšetinių kompiuterių naudojimo pamokose galimybes aptarė ir su mokytojais praktiškai išbandė Virginija Navickienė. Jungtinės Karalystės patirtį, pradiniame ugdyme naudojant virtualią mokymosi aplinką, pristatė Rimantas Mačernis. Giedrius Vaidelis mokytojams demonstravo „Osmo“ edukacinių žaidimų sistemą.

Paskutinė kūrybinių dirbtuvių diena buvo skirta mokymuisi programuoti žaidžiant. Giedrius Vaidelis, Rimantas Mačernis ir Giedrė Čiapienė kartu su dalyviais „žaidė“ „Scottie Go!“ Konstruoti žemės drebėjimo simuliatorius su „LEGO Education WeDo 2.0“ padėjo Jolanta Rimkuvienė, Rimantas Burnickis ir Jūratė Valatkevičienė. Gerąją ugdymo Nyderlandų pradinėse mokyklose patirtį perdavė Nadia Venskuvienė.

Be daugybės visą savaitę vykusių praktinių užsiėmimų, daug laiko buvo skiriama ir gilesnei pažinčiai su informatiniu mąstymu ir pamokų scenarijų kūrimui. Kūrybinėse dirbtuvėse buvo tikslingai ruošiamasi kitais mokslo metais vyksiančiam informatikos mokymo pradiniame ugdyme išbandymui.

Projekto dalyviai namo grįžo ne tuščiomis – kiekvienai komandai buvo skirtas edukacinis žaidimas „Scottie Go!“ ir iliustruotas programavimo vadovas „Slaptasis kodas“. Prieš išsiskirstant prof. Valentina Dagienė pristatė ir „namų darbų“ sąrašą visiems – ir projekto vykdytojams, ir dalyviams. Per kūrybinių dirbtuvių aptarimą visas jėgas per savaitę atidavę dalyviai dažniausiai minėjo, kad savaitė buvo sunki ir ilga, bet kartu labai praktiška, įdomi, naudinga ir darbinga. Atsisveikindami linkėjome vieni kitiems gražios vasaros ir tarėmės dėl susitikimo rugpjūčio mėnesį.

Dėkojame partneriams Švietimo informacinių technologijų centrui, Lietuvos edukologijos universitetui, Vilniaus universitetui, UAB „Biznio mašinų kompanija“, Robotikos akademijai ir UAB „Šviesa“.

Taip pat dėkojame Leonui Kleniauskui už nuotraukas.

Kūrybinių dirbtuvių dalyvių atsiliepimai

„Šis seminaras mums davė įvairių informatinių žinių, kurias pagal galimybes panaudosime savo darbe. Daug patirties įgijome per praktines veiklas. Sužavėjo programų paketai „LEGO Education WeDo2.0“, „Scottie Go!“, „Blue Bot“, „Code Monkey“ ir kt.“

Druskininkų „Saulės“ pagrindinė mokykla

„Labai naudingos veiklos, kyla įvairių minčių, idėjų, pamąstymų. Dirbome daug ir turiningai. Buvo smagu pabendrauti su bendraminčiais, susirasti naudų draugų. Motyvacija didelė, tačiau riboja galimybės. Tikimės, kad projektas suteiks galimybę perteikti tai, ką čia sužinojome savo mokiniams ir kolegoms.“

Vilkaviškio r. Pilviškių „Santakos“ gimnazija

„Džiaugiamės susipažinusios ir praktiškai išbandžiusios naujus IT produktus, programas. Visa tai norime išbandyti veiklose su vaikais, tačiau labai trūksta techninių galimybių. Programavimo pradmenų mokymui reikalinga atskira (1) savaitinė valanda (1–4 kl.). Praktiškai susipažinę su programomis ir IT priemonėmis, padirbėję su mokiniais galėsime įvertinti ir pateikti tinkamas įžvalgas. Dėkojame projekto organizatoriams ir lektoriams.“

Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazija

„Kuo mažiau teorijos, kuo daugiau praktikos. Didžiulis ačiū visai komandai. Fantastiškai praleidau šią savaitę. Labai daug naujo sužinojau, išmokau, gavau… Daugiau tokių mokymų, „auginančių” mokytojų savivertę, pasitikėjimą savimi. Kai gali dirbti įdomiai, kūrybiškai, inovatyviai, kai turi įvairių priemonių, tai ne tik vaikai, bet ir pats gali sušukti „Valio! Rytoj vėl į mokyklą”. AČIŪ!!!“

Mokytoja