2018 m. balandžio 4–5 d. Ugdymo plėtotės centre rinkosi dešimties projekte „Informatika pradiniame ugdyme“ dalyvaujančių mokyklų pradinių klasių mokytojai. Dvi dienas vykusios kūrybinės dirbtuvės „Informatikos mokymas pradinėse klasėse“ buvo skirtos mokytojų mokinių skaitmeninio raštingumo ugdymo kompetencijai stiprinti.
Pirmoji dirbtuvių diena prasidėjo neseniai vykusių stažuočių Suomijoje ir Olandijoje aptarimu. Profesorė Valentina Dagienė ieškojo lankytų šalių švietimo praktikos panašumų ir skirtumų, akcentavo, ko, jos manymu, galime pasimokyti iš kolegų užsienyje. Taip pat profesorė kartu su prof. Mikko-Jussi Laakso pristatė mokymosi aplinkos „ViLLE“ išbandymo eigą ir pirmuosius rezultatus Lietuvoje.
Pirmą kartą su projekte dalyvaujančių mokyklų atstovais Alvida Lozdienė diskutavo apie poreikį turėti pradinio ugdymo informatikos sąvokų žodyną. Dirbdami komandose mokytojai nagrinėjo skirtingas sąvokas, rinko aktualiausias, kurias būtų naudinga įtraukti į interaktyvų žodynėlį. Intensyvią pirmosios dienos programą tęsė dr. Tatjanos Jevsikovos užsiėmimas, kurio metu dalyviai gilino programavimo su „ScratchJr“ žinias. Pasisėmę žinių mokytojai patys kibo į darbus – kartu su kolegomis kūrė užduotis mokiniams ir patys jas išbandė.
Antrąją kūrybinių dirbtuvių dieną dalyviai ne tik sužinojo apie pradinio ugdymo aktualijas, bet ir patys planavo, kaip galės prisidėti prie kito informatikos turinio pradiniame ugdyme išbandymo etapo. Darbo grupėse metu buvo nagrinėjami aktualūs informatikos turinio pradiniame ugdyme įgyvendinimo praktiniai klausimai, susiję su planavimu, organizavimu, aprūpinimu, mokymų poreikiu ir kita.
Projekto komandos vadovė Albina Zdanevičienė, apibendrindama dviejų dienų triūsą, džiaugėsi, kad į kūrybines dirbtuves susirinkę mokytojai buvo nusiteikę dirbti ir aktyviai įsitraukė į veiklas. Renginio pabaigoje tradiciškai buvo tariamasi dėl tolesnių veiklų projekte – visi išsiskirstė su skirtingomis namų darbų užduotimis. Iki malonių susitikimų!