Projekto „Informatika pradiniame ugdyme“ dalyviai džiaugiasi pirmaisiais rezultatais

2017 m. gruodžio 6 d. Ugdymo plėtotės centre vyko projekto „Informatika pradiniame ugdyme“ informacinis renginys, į kurį atvyko po du atstovus iš visų dešimties projekte dalyvaujančių mokyklų. Susirinkusiuosius šiltai sveikino Švietimo ir mokslo ministerijos Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vyriausioji specialistė Liucija Jasiukevičienė, Vilniaus universiteto profesorė Valentina Dagienė ir Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis.

Renginio metu buvo nagrinėjamos pradinio ugdymo informatikos bendrosios programos metmenų veiklos sritys „Virtualus komunikavimas“ ir „Saugumas, teisė“. Projekto „Saugesnis internetas“ atstovės Aurelija Dirvonskienė ir Rita Šukytė pristatė projekte parengtą metodinę medžiagą, patarė, kur ieškoti įvairių išteklių pamokoms, projektams ir įtraukiančioms veikloms, taip pat anonsavo būsimus pradinukams skirtus konkursus.

Vilniaus Gabijos gimnazijos pradinių klasių mokytoja ekspertė Rita Adomonienė vedė improvizuotą informatikos pamoką „Labas, virtualus pasauli!“, o visi susirinkusieji turėjo įsijausti į ketvirtokų rolę – atsakinėti į mokytojos klausimus ir virtualiai pateiktą apklausą, kurti savo pseudoportretus (angl. avatar, tai dirbtinė internetinė asmenybė, kurią žmogus naudoja virtualioje erdvėje bendraudamas su kitais), ketureilius, generuoti QR kodus ir kelti juos į bendrą dalijimosi platformą.

Ugdymo plėtotės centro komanda organizavo darbą grupėmis pagal naują metodiką Dialogo laboratorija. Pirmiausia mokytojai poromis aptarė, kaip jie ugdo veiklos sričių „Virtualus komunikavimas“ ir „Saugumas, teisė“ mokinių gebėjimus. Tuomet savo patirtimi ir įžvalgomis pasidalijo grupėse, svarstė ir tikslino šių veiklos sričių mokinių gebėjimus baigus 2 ir 4 klases, teikė pavyzdžius, per kurių dalykų pamokas, kokias priemones naudojant galima būtų ugdyti nagrinėjamus mokinių gebėjimus. Kiekvienos grupės apibendrintos įžvalgos buvo pristatytos renginio dalyviams.

Renginyje buvo aptarta ir pasidžiaugta projekto komandų pasiektais rezultatais: sukurtais ir išbandytais informatikos mokymo pradinėse klasėse pavyzdžiais bei aktyvios, besimokančios ir bendradarbiaujančios projekto dalyvių bendruomenės susikūrimu.

Vilniaus universiteto mokslininkės prof. Valentina Dagienė, dr. Tatjana Jevsikova ir doktorantė Lina Vinikienė sukūrė 12 integruotų informatikos pamokų scenarijų, kuriuose naudojamos priemonės „CodeMonkey“, „Scratch Junior“, „Bebro“ žaidimo kortelės ir „Informatika be kompiuterio“. Mokytojams taip pat buvo pateikta metodinė medžiaga, skirta edukacinio žaidimo „Scottie Go!“ ir „Blue-Bot“ robotų naudojimui pamokose. Per 3 šių metų rudens mėnesius projekte dalyvaujantys mokytojai scenarijus išbandė savo mokyklose ir pateikė 150 atsiliepimų ir siūlymų, kaip juos tobulinti. Kai kurie mokytojai jau pasidalijo ir savo sukurtais bei išbandytais pamokų pavyzdžiais.

Renginį vainikavo projekto komandų apdovanojimai. Trims mokyklų komandoms, vaizdo klipų konkurso „Informatika pradiniame ugdyme“ nugalėtojoms, įteikti „LEGO StoryStarter“ rinkiniai. Taip pat visų mokyklų komandos gavo loginių žaidimų, kuriuos galės naudoti mokinių informatinio mąstymo ugdymui, rinkinius.

Išsiskyrėme linkėdami vieni kitiems gražių švenčių ir prasmingų darbų kitais metais!